Ove godine, više no ikad, cjenovna konkurentnost je motiv biranja destinacije

konkurentnost

Izvor: danas.hr/Vlada

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina jučer je gostovao u RTL-ovoj emisiji Danas. Govorio je o dosadašnjim brojkama i planovima za nastavak turističke sezone. Istaknuo je da možemo biti zadovoljni cjelokupnom predsezonom, koja još traje, kao i trenutačnim turističkim trendovima.

Smatra da, iako turističke brojke za svibanj nisu idealne, razloga za zabrinutost nema. Pritom je jako bitno, kazao je ministar, da se ne analizira mjesec po mjesec jer turistički rezultati u svakom od njih ovise o blagdanima i školskim praznicima, posebno Uskrsu. Tako su ove godine ostvareni nešto lošiji rezultati u ožujku, zatim bolji u travnju, pa opet lošiji u svibnju, a u prvih 14 dana lipnja imamo rast preko 20 posto.

”Prvo prolazno vrijeme napravit ćemo s 1. srpnja, kada ćemo obuhvatiti cijelu predsezonu. Ali mislim da možemo biti itekako zadovoljni jer po trendovima koje vidimo, ovu predsezonu možemo gledati kao mjerilo uspjeha. Povećanje brojeva ne tražimo više nužno u srpnju ili kolovozu, ali tražimo u predsezoni. Pokazat će se vjerojatno rekordna, u odnosu na prošlu. Lipanj je porastao za 20 posto, a rast dolaska njemačkih gostiju je preko 85 posto. Pokazatelj je cijela krvna slika, i ponovno šaljem apel cijelom turističkom sektoru – cjenovna konkurentnost je motiv biranja destinacije”, poručio je Glavina.

Dobar odnos cijene i kvalitete

Upitan o povećanju cijena smještaja, ministar je naveo da je nedavno krovna strukovna udruga za hotelijerstvo i kamping u Hrvatskoj prezentirala statističke podatke da su u hotelima i kampinzima u odnosu na prošlu godinu cijene rasle za svega 1,9 posto, dok službeni podaci Eurostata pokazuju veći rast cijena.

”Što se tiče cjelokupnih cijena u turizmu, povećanje i nije toliko pogonjeno samom cijenom smještaja, nego drugim faktorima, a prvenstveno cijenama u maloprodaji, ugostiteljstvu i prometu. Kad govorimo o cijenama, ovdje se ne obraćamo samo ljudima koji se bave pružanjem usluga smještaja, nego cijelom turističkom sektoru koji je puno širi od samo ovoga dijela. Tu mi stvaramo dojam i percepciju eventualno skupe destinacije ili destinacije koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete. Naš zadatak je da Hrvatsku prezentiramo i prodajemo kao zemlju koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete”, naglasio je Glavina.

Ministar smatra da Hrvatska u budućnosti neće biti ni ekskluzivna destinacija za bogate turiste, ali ni odredište za masovni turizam, već onakva zemlja kakvom ju je Vlada definirala strateškim okvirom.

Turizam s fokusom na kvalitetu života domicilnog stanovništva

”To je destinacija koja je više ili visoke dodane vrijednosti, destinacija koja u fokus stavlja budućnost, koja u fokus stavlja kvalitetu života naših sugrađana. Turizam koji ugrožava kvalitetu života naših sugrađana je turizam koji nema budućnosti”, istaknuo je ministar te naveo da Vlada upravo zato provodi cjelovitu reformu i radi veliki iskorak koji nije jednostavan i nije svima prihvatljiv, ali je apsolutno nužan.

”Naši gradovi i naše destinacije ne smiju postati isprazne kulise i muzeji, nego trebaju biti mjesto života”, poručio je Glavina.

Zadatak Ministarstva turizma i sporta je da se kroz velike reformske iskorake svake godine stvara okvir za balans kvalitete života kako bi naši sugrađani ostali u svojim gradovima i na svojim destinacijama.

”Nema neke savršene formule koja to može precizno izračunati, ali mora postojati percepcija da smo takva destinacija. Moramo sve to skupa implementirati i gosti to moraju osjetiti. Bitno je naglasiti da Hrvatska ima reputaciju održive zemlje koja brine za kvalitetu života i gdje su naši gosti kompletno integrirani s domaćim stanovništvom. To želimo zadržati i poboljšavati taj odnos, a ne stvarati podjelu”, zaključio je ministar Glavina.