Luka Hvar jedno je od najprometnijih i najzahtjevnijih pomorskih čvorišta na hrvatskoj obali tijekom turističke sezone. Upravljanje takvim lučkim sustavom zahtijeva dobru organizaciju, stalnu komunikaciju s korisnicima i brzu prilagodbu izazovima koje sezona donosi. O tome kako izgleda svakodnevica u hvarskom akvatoriju razgovarali smo s Andrejem Pavičićem, voditeljem operativnog dijela luke Nautičkog centra Hvar.
Tvrtka Nautički centar Hvar prvenstveno se bavi uslugama priveza i odveza brodova, isporukom struje i vode te prihvatom otpada s brodova, pojašnjava nam Pavičić. Osim toga, djelatnici centra za Lučku upravu provode naplatu lučke pristojbe te, naravno, red u luci. Lučko područje kojim upravljaju precizno je definirano i dostupno javnosti putem platforme „pomorskojedobro“.



Suradnja s brodarima je vrlo dobra
Tijekom ljetnih mjeseci kada pritisak na luku postaje najveći, rad se organizira u dvije smjene, od 6 ujutro do 22 sata navečer. Luka je podijeljena na operativnu obalu i nautički dio. U svakom od tih sektora stalno su prisutni djelatnici koji organiziraju privez brodova i nadgledaju protok. Kako bi se usluge mogle obavljati pravovremeno i bez zastoja, u jednoj smjeni u prosjeku radi pet ljudi.
Suradnja s korisnicima, uključujući male brodare i turističke operatere, proteklih godina ocijenjena je vrlo dobrom. Kako kaže Pavičić, ključ uspjeha je u jasno definiranim pravilima, obavezna najava dolaska, precizni termini ukrcaja i iskrcaja, čime se postiže red i zadovoljstvo svih uključenih. Eventualni prigovori korisnika vrlo su rijetki, a ako ih ima, najčešće se odnose na tehničke detalje poput pogrešaka u obračunu.
U kontekstu ravnoteže između lokalnih potreba i komercijalnih interesa, ističe kako se svi dionici trude maksimalno izaći jedni drugima u susret. – U luci se svakodnevno susreću lokalne brodice, jahte, turistički putnički brodovi i redovne linije katamarana, a prostor i vrijeme moraju se pažljivo usklađivati, objašnjava Pavičić.
Gužva u sezoni
Jedan od najvećih izazova svakako je iznimno velik broj uplova u sezoni. Kako bi se rasteretila glavna obala u Hvaru, Nautički centar je ove godine turističke brodove koji prevoze bicikliste preusmjerio u luku Vira, također pod nadležnošću Lučke uprave. Time se postigla veća protočnost i sigurnost unutar hvarske luke.
Pripreme za sezonu odvijaju se u koordinaciji s Lučkom upravom, koja koncesionaru svake godine dostavlja upitnik o potrebnoj opremi. Pavičić suradnju ocjenjuje odličnom, a takva je ocjena i za odnose s Lučkom kapetanijom i drugim kontrolnim tijelima.
Kada je riječ o infrastrukturi, Lučka uprava kontinuirano ulaže u poboljšanja, ističe Pavičić. Primjerice, prošle su godine postavljene nove bitve kako bi se povećala sigurnost priveza, a ulaganja se redovito planiraju prema prioritetima s terena.






