Hrvatski mini kruzeri važan su dio naše turističke ponude – ozelenit ćemo cijelu flotu!

Updated on:

ugovori

Izvor: Vlada / Hina / malibrodari

Mini kruzeri koji plove Jadranom predstavljaju važan segment hrvatske turističke ponude. Naš cilj je, u suradnji s Ministartstvom mora, prometa i infrastrukture, učiniti ovaj vrijedan 100-posto hrvatski proizvod ‘zelenim’, kazao je Robert Pende, ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva Ministartsva mora i sporta prilikom uručivanja ugovora korisnicima programa “Zelena i digitalna tranzicija poduzetnika u turizmu”.

ugovori

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina uručio je ugovore korisnicima programa “Zelena i digitalna tranzicija poduzetnika u turizmu” ukupno vrijedne 3,4 milijuna eura, poručujući svima da je njihov trud u razvoju turizma jako važan, a o sezoni da vjeruje da će kao i cijela godina biti na razini lanjske.

Ugovore za ta bespovratna sredstva dodijelio je za ukupno 138 projekata, odabranih na natječaju Ministarstva za program Konkurentnost turističkog gospodarstva za 2025., čiji je dio i zelena i digitalna tranzicija.

“Budući da smo se odredili kao zemlja koja ne želi masovni turizam, sustavno i sistemski poboljšavamo kvalitetu naše turističke ponude te smo se okrenuli prema premium segmentu. Da bi to imali moramo imati premium uslugu na razini cijele destinacije,” istaknuo je ministar Glavina.

Doprinos podizanju konkurentnosti turističkog gospodarstva kroz zelenu i digitalnu tranziciju

Ovi projekti trebaju pridonijeti podizanju konkurentnosti turističkog gospodarstva kroz zelenu i digitalnu tranziciju njihovih objekata i poslovanja, uz razvoj inovativnih i održivih turističkih proizvoda i usluga. Očekuju da će to pridonijeti i poboljšanju procesa u ugostiteljskom poslovanju prihvatljivih za okoliš, povećanju energetske učinkovitosti, pristupačnosti i slično.

Mjera D - plovni objekti nautičkog turizma
Mjera D – plovni objekti nautičkog turizma

Korisnici su sredstva dobili kroz četiri mjere – za male hotele, kampove, OPG-ove i plovila odnosno nautiku, pri čemu je najveći iznos od 1,8 milijuna eura određen za 62 projekta hotela i sličnih objekata. Među njima je 50 hotela, jedan hotel baština, dva aparthotela, četiri turistička naselja i pet pansiona.

Za kampove i kamp odmorišta potporu je dobilo 11 korisnika u ukupnom iznosu od 236 tisuća eura, a kako se za to javilo manje poduzetnika od očekivanja dio sredstava je, po riječima ravnatelja Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkog gospodarstva Roberta Pendea, prebačeno na treću mjeru, to jest za OPG-ove i poljoprivrednike, kojih je tako odabrano 50, a ukupno su dobili 940,6 tisuća eura ili dvostruko više od plana. Tu je najviše OPG-ova, 35, dok su ostali kušaonice sira, vina, suhomesnatih i drugih domaćih proizvoda.

Mjera D – plovni objekti nautičkog turizma

Među plovnim objektima nautičkog turizma za krstarenja ili izlete kroz nabavu i ugradnju opreme ili uređaja za biokemijsko pročišćavanje otpadnih voda na plovilu, sredstva je dobilo 15 projekata, ukupnog iznosa 427,1 tisuću eura.

Flota izletničkih plovila u Hrvatskoj je velika, s oko 250 plovila, a cilj je da bude “zelenija”, naglašeno je. 

Ukupno je kroz program Konkurentnost turističkog gospodarstva u 11 godina, od 2014. godine, Ministarstvo dodijelilo više od 30 milijuna eura za gotovo 4.000 projekata.

U ime svih dobitnika zahvalio se mali hotelijer iz Karlovca Ivan Srakovčić, ističući dobru suradnju s Ministarstvom i rekavši da ta sredstva, koja se dodjeljuju iz državnog proračuna, dobro dođu za razvoj i unapređenje posla.

Glavina: Bilo bi dobro da sezona i cijela godina budu kao lani

Na pitanje novinara o cijenama u turizmu i očekivanjima od sezone, ministar Glavina je rekao kako vjeruje da je sektor shvatio poruke o važnosti cjenovne konkurentnosti te da se Hrvatska promovira kao zemlja dobrog odnosa cijene i kvalitete.

“Do 1. svibnja u turizmu je bio blagi plus prometa u odnosu na lanjska prva četiri mjeseca, zadnjih 20-ak dana postoji mali pad, ali vjerujemo da će se to poravnati. Bilo bi dobro da sezona i cijela godina budu kao lani, vjerujem da to možemo ponoviti, unatoč svim izazovima”, kazao je Glavina.

Podsjetio je i da će na raspoloženje za putovanjima, odmorima i potrošnjom turista utjecati i geopolitičke nesigurnosti i ne baš sjajna ekonomska situacija na europskim tržištima, pa i njemačkom, najjačem u hrvatskom turizmu. Ipak, s obzirom da se na tom tržištu ove godine, kako je istaknuo, puno više radilo na promociji, ne očekuje loše rezultate i ne misli da će Nijemci odustajati od odmora u Hrvatskoj.

Ministar je kazao da nedavno promovirane nove oznake “Local Host/Vaš domaćin” za obiteljski turizam s domaćinima, još nisu dodijeljene, ali ima puno zanimanja i prijava.